AMMATTIMARKKINOIJAKURSSI

-koulutus, joka mullistaa käsityksesi markkinoinnista!

Markkinoijille, jotka haluavat tehdä parempaa markkinointia. Oletko sinä yksi heistä?

Haluatko tietää miten maailman arvokkaimmat brändit on rakennettu? Haluatko saada samat opit ja työkalut käyttöösi? Käymme läpi samat stepit ja opit, millä on rakennettu ja rakennetaan lukuisia menestysbrändejä: diagnoosista strategiaan ja budjetoinnista tuloksiin saakka. Olemme hakeneet oppia mm. Melbourne Business School:ista, joka on rankattu maailman kolmanneksi parhaaksi yliopistoksi markkinoinnin opetuksessaan. Nyt nämä opit ovat myös sinun saatavillasi vähän lähempänä.

Markkinointikoulutuksen esittely ja sisältö

Yrityksiä, jotka jo hyödyntävät valmennuksen oppeja

Maailman parhaiden brändien käyttämä malli

Markkinatutkimus kaiken keskiössä

Kaikki lähtee markkina- ja asiakasymmärryksestä. Mitä asiakkaat pohtivat, mistä heidät tavoittaa, miten brändi on kehittynyt? Mm. näihin kriittisiin asioihin keskitymme aivan aluksi.

Strategiatyöskentely

Menestysbrändit luovat markkinatutkimuksen pohjalta markkinointistrategian, joka lyö kilpailijat laudalta. Mitä strategia sisältää ja miten se laaditaan. Jokainen kurssilainen tekee markkinointistrategian omalle yritykselle.

Operatiivinen markkinointi

Strategiasta operatiiviseen tekemiseen: millainen viestintä toimii parhaiten, miten mm. hinnoittelu ja jakelutie rakentavat menestyksekkäästi brändiä? Miten ostaa mainontaa ja johtaa yhteistyökumppaneita?

Miltä tuntuisi osata samat taidot, millä johdetaan miljardien arvoisia brändejä?

Ammattimarkkinoijakurssi on kuuden päivän valmennuskokonaisuus, jossa käydään läpi kaikki tarvittavat osa-alueet jotta voit johtaa markkinointia ja rakentaa brändejä – tuloksellisesti. Valmennus keskittyy strategiaan ja brändin rakentamiseen; miten maailman arvokkaimpia brändejä rakennetaan, mitataan ja johdetaan.

Valmennuksen jälkeen osaat Ammattimarkkinoijana perustella ja haastaa esimerkiksi myynnin ja taloushallinnon johdon strategiaan ja budjetteihin liittyen. Osaat laatia ja esittää strategian, markkinointisuunnitelman ja budjetin, joka vakuuttaa jopa sen kaiken nähneen kirstunvartijan. Nuo taidot ovat arvokkaan ja osaavan markkinoijan kovaa ydinosaamista.

Tuon päätöksen tekeminen on avannut täysin uuden markkinoinnin maailman Ammattimarkkinoijakurssilaisille. Tämä kurssi toimii sinulle ponnahdusautana, jonka jälkeen tiedät miten koko markkinointiprosessi etenee alusta loppuun – askel askeleelta. Kurssin jälkeen sinun on myös helppo valita lyhyitä täsmäkursseja osa-alueista, joita haluat petrata tai opiskella syvällisemmin. Ymmärrät myös mihin ei kannata käyttää omaa aikaa, vaan on parempi ulkoistaa. Osaat myös johtaa yhteistyökumppaneita paremmin, ammattimaisemmin ja tuloksellisemmin.

Kaikki kurssin käyneet markkinoijat taustasta riippumatta ovat kokeneet saaneensa selkeät työkalut ja itsevarmuutta tuloksellisen markkinoinnin tekemiseen Ammattimarkkinoijakurssin suoritettuaan. Olet tehokkaampi ja arvokkaampi markkinoija. Kurssin NPS (Net Promotor Score) on 89, mikä kertoo äärimmäisen tyytyväisiltä kurssilaisista.

Ammattimarkkinoijakurssin oppimisprosessi etenee pähkinänkuoressa seuraavasti (täältä näet kurssin tarkan asiasisällön):

Kun haluat nousta taktisesta markkinoijasta strategiseksi markkinoijaksi

Tuon päätöksen tekeminen on avannut täysin uuden markkinoinnin maailman Ammattimarkkinoijakurssilaisille. Tämä kurssi toimii sinulle ponnahdusautana, jonka jälkeen tiedät miten koko markkinointiprosessi etenee alusta loppuun – askel askeleelta. Kurssin jälkeen sinun on myös helppo valita lyhyitä täsmäkursseja osa-alueista, joita haluat petrata tai opiskella syvällisemmin. Ymmärrät myös mihin ei kannata käyttää omaa aikaa, vaan on parempi ulkoistaa. Osaat myös johtaa yhteistyökumppaneita paremmin, ammattimaisemmin ja tuloksellisemmin.

Kaikki kurssin käyneet markkinoijat taustasta riippumatta ovat kokeneet saaneensa selkeät työkalut ja itsevarmuutta tuloksellisen markkinoinnin tekemiseen Ammattimarkkinoijakurssin suoritettuaan. Kurssin NPS (Net Promotor Score) on 89, mikä kertoo äärimmäisen tyytyväisiltä kurssilaisista.

Ammattimarkkinoijakurssin oppimisprosessi etenee pähkinänkuoressa seuraavasti (täältä näet kurssin tarkan asiasisällön):

Kenelle kurssi sopii parhaiten?

1. Markkinointijohtajat ja -päälliköt sekä sellaiseksi tähtäävät

Johtoryhmässä puhutaan strategiaa ja euroja. Syvennä strategista markkinointiosaamistasi huippuopissa ja opit kääntämään markkinoinnin kulusta investoinniksi. Näillä opeilla teet itsestäsi arvokkaamman yrityksellesi.

2. Yrityksen toimitusjohtajat

Laajenna markkinointiosaamistasi ja opi ymmärtämään millainen strategia, rakenteet ja prosessit ovat tuloksellisen markkinoinnin takana. Näin annat markkinointitiimillesi parhaat tiedot, taidot ja tuen tehdä parasta mahdollista markkinointia. Voitatte yhdessä enemmän.

Ammattimarkkinoijakurssin sisältö

Päivä 1 – Diagnoosi

  1. Mitä on ammattimainen markkinointi?
  2. Parhaat markkinatutkimusmetodit (laadullinen ja määrällinen markkinatutkimus)
  3. Maailmanluokan segmentointi (markkinakartta)
  4. Brändin mittaaminen
  5. Kotitehtävä omaan yritykseen liittyen

Päivä 2 – Strategia

  1. Targetointi – ts. miten valitsen parhaan kohderyhmän?
  2. Positiointi – miten yritykseni brändi erottuu onnistuneesti kilpailijoista?
  3. Ostoputki ja asiakaspolku
  4. Markkinointistrategian ja tavoitteiden laatiminen
  5. Kotitehtävä omaan yritykseen liittyen

Päivä 3 – Strategia

  1. Hakukonemarkkinoinnin perusteet (SEO+SEM)
  2. Markkinointibudjetin laatiminen ja esittäminen johtoryhmässä
  3. Markkinointipalveluiden johtaminen
  4. Mainonnan ostaminen (sis. suositun ilmaisen laskurin)
  5. Kotitehtävä omaan yritykseen liittyen

Päivä 4 – Taktiikat

  1. Jakelutie – miten ja millä perusteella valitsen juuri minun yritykselleni oikean jakelutien?
  2. Tuote ja tuotelaajennukset
  3. Hinnoittelu – miten saan tuotteesta/palvelusta korkeimman mahdollisen tuoton?
  4. Kotitehtävä omaan yritykseen liittyen

Päivä 5 – Johtaminen

  1. Integroitu markkinointiviestintä
  2. Sisältömarkkinointi
  3. Mainonnan ostaminen
  4. Brändi, brändin arvo ja brändin rakentaminen

Päivä 6 – Simulaatio

  1. Lopputentti
  2. Todistusten jako 100 % paikalla olleille

11 syytä, miksi osallistua Ammattimarkkinoijakurssille?

  1. Sinä kuulut markkinoijien parhaimmistoon.

  2. Osaat luoda ja rakentaa arvokkaan brändin.

  3. Saat lisää ammatillista itsevarmuutta ja olet työssäsi tehokkaampi.

  4. Olet yrityksellesi arvokkaampi tekijä

  5. Opit laatimaan markkinointistrategian – teet kurssin aikana markkinointistrategian omalle yritykselle

  6. Osaat luoda markkinoinnille mittariston; brändille-, tekemiselle sekä verkkoon.

  7. Opit tekemään tuottavaa markkinointia – tekemäsi markkinointi tuottaa jatkossa selkeästi enemmän euroja.

  8. Opit ostamaan ja tekemään ammattimaisesti mainontaa. Säästät turhissa mainoskuluissa (sis. ilmaisen laskurin).

  9. Opit miten isojen bränditalojen markkinointia tehdään ja pystyt hyödyntämään samat opit – ilman isoa budjettia.

  10. Saat selkeät työkalut paremman markkinoinnin tekemiseen – muutat markkinoinnin kulusta investoinniksi.

  11. Ymmärrät paremmin markkinoinnin ja liiketoiminnan yhtenä kokonaisuutena.

Kuinka paljon kurssi maksaa?

Käytännön asiat

  1. Koulutus kestää kuusi kuukautta
  2. Yksi koulutuspäivä kuukaudessa
  3. Koulutuspäivä on aina tiistaisin
  4. Koulutuspäivät ovat 3.3, 31.3, 28.4, 26.5, 30.6. ja 25.8.
  5. Koulutuspäivien ajat: klo 9.00–16.00
  6. Koulutuspaikkana Ammattijohtaja.fi toimisto, Malminkaari 5, 00700 Helsinki (Malmin juna-asemalta noin 300 metriä)
  7. Laskutus 1–6 erässä
  8. Koulutuksen on mahtuu enintään 15 osallistujaa
  9. Viimeinen ilmoittautumispäivä on 21. helmikuuta klo 23.59
  10. Pidätämme oikeuden valita koulutukseen osallistujat

Peruutusehdot

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen kurssin alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % kurssin hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan kurssin hinta täysimääräisenä. Esteen sattuessa kurssipaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa toimivalle henkilölle.

Tee hyvä päätös. Nähdään Ammattimarkkinoijakurssilla!

Kokemuksia markkinointikoulutuksesta

Ammattimarkkinoijakurssi konkretisoi hienosti perusasiat, joiden päälle menestyksekäs markkinointi sitä kautta yrityksen kasvu rakentuvat – myös minulle tässä roolissa. Terolla on saarnamiehen otteet ja jokaista osallistetaan tasapuolisesti. Teemoihin mennään omien töiden kautta ja siksi koen, että tämä on enemmänkin työpaja, jolla viedään oppeja käytäntöön, kun vain perinteinen koulutus.

Sanna Laakkio
toiminnanjohtaja, MARK Suomen Markkinointiliitto

Ammattimarkkinoija -kurssia ennen olin ihan uuvatti markkinoija. Markkinointiosaaminen perustui pitkälti viisi vuotta aiemmin ammattikorkeakoulussa käymiini kursseihin, jotka olivat hirveää pakkopullaa. Kurssia veti täti, joka ei koskaan ollut itse toteuttanut markkinointia – kaikki osaaminen perustui siihen, mitä hän oli lukenut kirjoistaan. Osaamista ei siis juuri koulusta karttunut ja se vähä mitä osasin ennen kurssia oli täysin itseopiskelun ansiota.

Siirtyessäni työelämässä markkinoinnin pariin kävi hyvin pian selväksi, että osaamista ei ole riittävästi. Esimieheni vinkkasi Ammattimarkkinoija -kurssista ja innoissani ilmoittauduin heti – kaikki mikä lisäisi osaamistani oli eduksi.

Jo ensimmäisen kurssipäivän jälkeen olin myyty. Samaan aikaan teki mieli itkeä ja nauraa, olenko todellakin näin pihalla siitä, mitä markkinointi on? Miksei kukaan opeta näitä koulussa? Muutamia markkinoinnin workshop-päiviä aiemmin läpikäyneenä ihmettelin, miksei sielläkään kukaan maininnut sanallakaan YHDESTÄKÄÄN asiasta, joita kurssilla käytiin?

Kaikki kurssin aikana opetetut asiat opetettiin konkretian kautta, käytännön esimerkein – näin asiat oli helpompi oppia ja sisäistää. Kurssilla annetut ”kotitehtävät” olivat työkaluja, jotka tehtiin suoraan yritykselle markkinoinnin tueksi. Nämä työkalut meillä on edelleen käytössä ja ovat vähintään niin kauan kuin minä teen meille markkinointia.

Esimieheltä saamani palaute jo kurssin aikana oli se, että meillä tehdään nyt ensimmäistä kertaa oikeasti ammattimaista markkinointia – tällaista markkinointiosaamista ei koskaan ennen ole talossa ollut.

Ammattimarkkinoija -kurssin ansiosta siirryin pian kurssin päätyttyä vastaamaan useamman yhtiömme sisäisen yrityksen markkinoinnista.

Maria Stenberg
Brand Manager, Olo Group Oy