Kuva ja video viestinviejänä. Esimerkkeinä Burberry ja pakurikääpä
Videoiden ja kuvien merkitys markkinointiviestinnässä nousee koko ajan.
Näin alla olevan kuvan noin viikko sitten.
- Pakurikääpä ja ORAC-arvot Lähde ravintoterapeutti.fi
En tiedä pakurikäävästä mitään. Karrikoidusti sanottuna en (ehkä) kuulu kohderyhmään millään tavalla; olen mies, salilla tehdään vain maastavetoa ja penkkihauista, enkä käytä kasvorasvoja. Niitä hömpötyksiä.
Mutta kun kotona tuli puhetta pakurikäävästä, muistin heti kuvan ja siihen liittyvän ORAC-arvon. Entäpä toimisiko sama pelkkänä tekstinä:
Pakurikäävän ORAC-arvo on 55 000.
Hmm.. Ei ehkä.
Tässä blogissa on arviolta 300 sanaa. Yksi hyvä kuva korvaisi koko kirjoituksen ja onnistuisi vielä samalla luomaan mainostajan toivoman muistijäljen minun muistiliisteriin. Ensimmäinen askel kohti ostopäätöstä on alkanut. Siksi esimerkiksi Burberry käyttää verkossa mm. Facebook (16 miljoonaa fania) ja Instagram (yli miljoona fania) paljon todella tyylikkäitä kuvia. Vuodesta 2006 – syksyyn 2013, on Burberryn osakkeen arvo noussut 300 prosenttia ja vuotuinen liikevaihto on kasvanut lähes 3,2 miljardiin dollariin, kasvua yli 250 prosenttia. Verkkoon panostetaan vahvasti koko ajan.
[responsive_video link=”http://www.youtube.com/watch?v=DzBIYwZsut0″]Jos kuva kertoo tuhat sanaa, niin video kertoo..?